5 Mayıs 2009 Salı















SUMAKLI DOLMA

Nihancığımda görünce bende yapayım dedim gerçi benimki karışık sebzeli dolma öncelikle sumağımı soğuk tuzla suda bekletiyorum. Ben soğanlarımı haşlamam yukarda gördüğünüz gibi soğanların kabuklarını kesip iki başını temizliyorum bıçakla ortadan derince kesiyorum teker teker çıkartıyorum. Soğanlar ne kadar iri olursa o kadar iyi sonuç elde edersiniz.Orjinali kuzu kuş başı etle ve kuzu pirzolayla olur ilk önce tencerenin dibine pirzolar dizilir daha sonra dolmalar konur ama çocuklarım tavuklu sewdiği için tavuk parçalarını kuş başı şeklinde içine kouyorum kalan kemikleri de tencerenin dibine koyuyorum buda çook lezzetli oluyor :)
MALZEMELER:

2 su bardağı sumak
2 tane patlıcan
2 tane kabak
8-10 tane biber dolması
3-4 tane soğanı
10-15 tanede asma yaprağı
İÇ MALZEMELERİ
4 su bardağı prinç
1 demet maydanoz
istediğiniz kadar tavuk eti
4 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığıda biber salçası
1 tatlı kaşığı kara biber
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı kekik
1 yemek kaşığı tuz
İçinden çıkan soğan parçacıkları
Kabağın içinden çıkan parçacıklar
Yeterince sıvı yağ
YAPILIŞI

Tavuk etini kuş başı şeklinde kesiyorum daha sonra maydanuzları doğruyorum.Oyduğumuz kabağın içindeki içi ve soğanın içinden kalan parçacıklara doğruyorum ve diğer tüm malzemeleri koyduktan sonra sebzeleri dolduruyorum daha sonra hazırladığım sumaklı suyu süzgeçten geçirerek dolmaların üstüne döküyorum üstüne bir tabakla kapatıyorum ve pişmesi için ocağa koyuyorum. Biraz dinlendikten sonra servise hazırdır yanlız suyunun çekmesine dikkay edin bu dolma tamamen kuru oluyor. Şimdiden afiyet olsun THE END :) :) :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder